torsdag 31 mars 2016

KALLA LAXBURGARE







Tänk vad jag tycker om vår lilla ö. Den är perfekt det är att duka upp på ibland när man bara vill ta sin tallrik och pipa iväg någonstans.







Jag älskar lax. Jag avgudar lax, men inte gravad lax. 






Igår gjorde jag burgare av laxen som blev över, fast brödet som min kära sambo hade köpit nu senast var av det torraste laget så jag åt mer lax och ugnskompott istället. Vi brukar köra Max friscobröd annars - jordens godaste enligt mig, men han ville väl vara lite wild and crazy och valde något annat nu då. 
  
  
Idag har jag minglat och ätit frukost här på kontoret. det blev huset fullt och jag såg ett par nya ansikten, sånt är alltid kul. Jag hamnade bredvid en kille som äger en reklam/eventbyrå i stan och som varje år arrangerar Motala festival. det slutade med att jag satt och gav honom tips och pointers på vad de kan göra bättre då jag anser att det idag inte känns så mycket som en "festival" just nu. I Jag kommer ifrån ställen som har f e s t i v a l e r - nu pratar vi stånd av alla dess slag, uppträdanden, öltält, uteserveringar och karuseller. Här har vi uteserveringarna ... Om han lyssnade på mig eller inte återstår att se, om han dyker upp här något mer är också oklart och att han sitter bredvid mig igen är nog väldigt osannolikt. Nåja Motala, jag gjorde mitt bästa :) 
  
Nu ska jag fortsätta att ge några krafttag till innan lunch.  
  
Ha en fin dag.
Stor kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar