onsdag 27 januari 2016

Dagens hall & diagnoser








Några färska bilder från en vy av dagens hall. 

Mattan finns i webbshoppen också och fram till den 31/1 får man 15% rabatt med koden JANUARI. 


Berättade jag att vi var på bio häromdagen? Nä jag tror inte jag gjorde det. Vi var och såg The big short och Ja, den är heeeelt klart sevärd. Ryan Gosling (min favvis) var helt lysande i filmen. 
Brad Pitt är med han med även om han har en mindre roll än vad han brukar.

Se den, om inte för de heta skådisarna så för att det är en ögonöppnare. Man blir lite lätt förbannad och vill spöa hela bankvärlden, typ. 


Idag är jag lååååg. 
Inte för att jag har en anledning till att vara så här låg utan bara för att jag är välsignad med en fantastiskt rolig diagnos kallad Bipolär. 

Jag var på ett uppföljningsmöte igår på sjukhuset där vi pratar om hur jag mår och hur jag svarar på medicinen jag äter och har ätit sedan i somras. 
Förmodligen kommer dosen att ökas en aning då jag känner mig ... oproportionerlig. Alltså, om jag har en anledning i livet att bli lite fundersam eller lite låg så reagerar jag gånger 10 kanske. Det är extremt jobbigt och energitömmande.

Hon sa igår att de flesta med den här typen utav diagnos är känsligare än andra, alltså att man har en hög känslighet. Det gör att jag är känsligare för andras känslor, miljöer, förändringar osv. Och det kan nog mycket väl vara så. 

Så länge som jag kan minnas har jag regerat väldigt häftigt på förändringar i livet, ungefär som vid ett dödsfall ungefär. Jag kan inte hantera det och jag blir oproportionerlig ledsen. 

Helst av allt vill jag inte skriva om det här men idag blev det så. 
Igår gav hon som förslag på att jag skulle gå med i någon sån där cirkel med andra liknande personer. Det är inte aktuellt överhuvudtaget. Om jag vill leva mitt liv på ett sätt så kan inte jag hela tiden påminnas om att jag har en diagnos. Då blir det lätt att man snöar in sig och tänker på sig själv i dom banorna och jag vill gärna umgås med personer i andra sammanhang och miljöer.

På tal om diagnoser .. haha jag har en till kronisk diagnos - Endometrios. 
Har märkt av att jag har fått mer problem i magen och har ringt till kvinnokliniken och väntar nu på remiss. Kanske är det dags igen för en operation eller så försätts jag i ett konstgjort klimakteriestadie.

Sounds fun! 


Nä nu slutar jag yra på om diagnoser. 


Ha en fiiin kväll!

STOR kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar