fredag 29 januari 2016

Marknadsundersökning





Hej! 

Skulle jag kunna få låna er ett litet, litet tag och fråga ett par frågor? 

För er som inte suckade och gick vidare på ny sida ;) 


1. Hur ser er budget avsatt för detaljhandeln ut varje månad? (smink, skor, kläder, heminredning osv.)

2. Hur mycket utav den brukar gå till sällanköpsvaruhandeln varje månad? (Ex. heminredning).

3. Vad är ni ute efter när ni letar inredning, brukar ni ha en plan när ni ska handla eller köper ni något som faller er i smaken där och då?

4. När i månaden brukar den mesta shoppingen ske?

5.  Nätet eller fysisk butik (när det gäller inredning)?

6. Om ni valde nätet - varför?

7. Om ni valde fysik butik - varför?

8. Design eller replika?

9. Hur mycket skulle ni lägga på en present till någon som också gillar inredning. 


Jag skulle vara så evigt tacksam om ni tog er en liten stund och svarade. 

Ha en fantastisk dag. 

Tittar in lite senare och önskar en trevlig helg också :) 

KRAM

2 kommentarer:

  1. 1. Har ingen sån budget. Det varierar.
    2. Det varierar efter behov. Just nu har vi inte lagt så mycket på inredning för vi bor redan för trångt och letar större. När vi har flyttat kommer förmodligen en stor andel av inkomsten gå till inredning, men vi skall också försöka sälja sånt som vi inte har behov av längre.
    3. För det mesta har jag en plan. Jag kan ha sett något framför mig eller ha googlat inspiration på pinterest. Sen gäller det att hitta det jag är ute efter, inte det lättaste! Ibland är det tvärtom, någonting kan tala till mig på en loppis eller i en butik o jag inser att det ju var just detta jag behövde.
    4. Ingen aning, varierar nog. Blir väl oftast på helger dock.
    5. Skiftar. Beror på var det jag vill ha finns. Är det så att jag ser produkten på nätet i en butik som ligger nära där jag bor, brukar jag nog åka till butiken för att få känna och se produkten. Finns inte den möjligheten klickar jag hem den.
    6-7.se ovan.
    8. Det beror helt på vad det är för produkt. Oftast föredrar jag design, men ibland är jag mer än nöjd med en replika. Skulle tex ha svårt att motivera ett köp av vasen dagg av svenskt tenn,när Mio gjorde en liknande för en bråkdel av priset för några år sedan. Men med andra produkter kan jag resonera precisera tvärtom, beror nog på hur viktig produkten är för mig och hur mycket den talar till mig.
    9. Beror på i vilket sammanhang. Är ju skillnad på bröllopspresent och värdinnepresent liksom. Om bröllop/fylla jämnt eller andra större evenemang så kanske mellan 500-1500 beroende på vem det är (kompis vs mamma typ). Sedan gillar jag att ha ögonen öppna, jag har bra koll på vad folk gillar och ser jag något i den personens stil på t.ex en loppis så hugger jag det direkt och ger bort bara som en trevlig grej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Catty!
      Verkligen jätte gulligt av dig 🙏

      Ha en fortsatt fin helg.

      Kram

      Radera