onsdag 30 mars 2016

VÄSKCRUSH - RECEPTET TILL EN VÄLBESÖKT BLOGG




Jag vet att denna modell av väska och märke har visats till leda, men nu när jag var i Stockholm fick jag tillfälle att hänga en sådan där från min hand längs med mig kropp och ja, jag är såld. Just denna färg är så fantastisk att det inte liksom finns något annat. Vackra väska, du ska bli min.




Hittade precis den här också - vilken liten sötbit.



Sitter nu proppmätt efter att ha ätit rester från igår, även om det bara var sallad och lax så blev jag tokmätt och toktrött. Inget en liten chokladbit inte botar. 

Vi hamnade i en diskussion under lunchen om fenomenet hat mot offentliga personer. Jag vågade säga det att de mest framgångsrika människorna inom de "yrken" där din framgång mäts i folks fascination - alltså där framgång är hur besökta de är, omtalade och "liked" de är - är de som i de flesta fall är hatade. Det finns inget som säljer så bra som sex och hat. När jag skiver hat så menar jag alla de känslorna som kommer ur hat så som avundsjuka, svartsjuka, bitterhet, missunnande etc. 

Vill du få en framgångsrik blogg eller ett framgångsrikt Instaflöde så är det inte så mycket bilderna i sig som det hänger utan personen bakom. En narcissist som säljer sig själv och vad denne gör oavsett om folk vill ha det eller ej. I Sverige har vi en lag som står över alla andra lagar och som aldrig vacklar, nämligen Jantelagen. När någon har mer, är mer eller vet ett sätt att få mer tenderar vi att bli hemligt avundsjuka på denne. Denna avundsjuka maskerar vi med avsky och att vi inte aalls vill ha det där, eller inte aalls kan förstå hur man kan...  
Sen har vi hen som är så där vidrigt positiv och nästan lite bortkommen á la 50's suburban housewives också (i de flesta fall har hen också knäckt koden och det hela är bara ett spel för gallerian) som använder fraser som "usch, det är så himlans tråkigt det som händer i världen idag, varför kan vi inte bara hålla sams. Nej nu ska jag gå och kolla till bullarna i ugnen. Toodeloo". 

Jag lägger noll vikt i något jag skriver nu, detta är bara observationer . Observationer som jag dock är myycket säker på stämmer. Så där har ni det - receptet till en välbesökt blogg :) Som ni redan räknat ut är jag varken någon som älskar sig själv till den milda grad att jag inte tror att mitt skit stinker och jag är nog inte heller någon som bor på någon sida av plektrumet att jag uppfattas som en fascination av något slag. Men jag jobbar på det ;)


Nu fick jag precis ett väldigt spännande mejl som jag ska kolla närmare på. Kan inte vänta tills att jag får berätta för er vad jag pysslar med. 

Ha det fint. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar