fredag 25 mars 2016

AMATÖRKOCKARNAS AFTON


Idag har jag spenderat merparten av dagen i köket. Jag älskar när jag hamnar i något tillstånd av skapande och att bona om. Det brukar oftast bli i matväg då... eller så möblerar jag om.  
Något roligt brukar det i varje fall bli. Lax och skagenröra med pressad potatis och till efterrätt blev det grädde, maräng, lemoncurd, vindruvor och mynta toppat med riven vit choklad. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var mätt som en sprätt och trött som en stött ;)   
Imorgon väntar ett dygn i Stockholm med en massa, massa mys. Hotell, mat, shopping, och insupa inspiration. Jag behöver inspiration just nu och massor av det. Massor och i överflöd. Äsch det finns väl inget som heter det, inspiration i överflöd.
Nu måste jag ila till sängs. Dagen börjar tidigt här och påsarna under ögonen bör hållas minimalt när jag ändå till Storstaden ska ;)   
Nattinatt och en stor kram 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar