torsdag 24 mars 2016

BLYGSAMT "PYNT"




  

Jag ska bli bättre på att förstå mig på mitt objektiv och min kamera. Jag har sagt det länge men nu har jag till och med vart iväg och lånat böcker på biblioteket. 

Mitt älskade Videung. Hur kan något så enkelt vara så vackert. Jag tycker att Videung är som små kissemissar som sover på en gren - Urmysigt.

Gammalt silverägg från Indiska och blåvita porslinsägg från TGR.

Jag beställde påskpynt från ett ställe på nätet den 8/3 och trodde att jag var ute i god tid för att få det till påsk. 2-5 arbetsdagar skulle ju det trots allt bara ta. 

När jag inser att det har gått 10 arbetsdagar börjar jag fundera och när jag den 21 fortfarande inte fått något hem på posten drar jag iväg ett mail och efterlyser min order.

Som svar får jag att Georg Jensen har haft strul med sina leveranser vilket lett till att butiken som jag beställde ifrån inte haft tillräckligt med saker. 

Tycker att man banne mig kunde ha sagt något så att jag hade fått chansen åtminstone att makulera ordern och inhandla pyntet någon annanstans. 

Men det är I-landsproblem alltihopa och jag bryr mig väldigt minimalt egentligen. Jag får fint pynt till nästa påsk istället då - om det har hunnit komma till dess ;D


Nu är det Påsk hörni!

Jag har älskat påsken ända sedan jag var liten. Inte bara för att det är ok att äta stora mängder godis, påskmat (som egentligen är samma saker som du trycker i dig till jul och midsommar) och must utan för att det är så ljust, friskt, fräscht och krispigt och oftast torr asfalt. 

Torr asfalt för mig som är ett betongbarn betyder vår och sommar. Det var ungefär nu man fick ett par nya skor som man knappt vågade gå ut med för att man var så rädd att skita ner. Jag minns att jag gick på tå i sanden och gick runt allt som såg ut att fläcka ner fötterna. 

Nu köper jag mängder med nya blommor och växter, helst helt gröna växter eller vitgröna och det är nu jag skapar korsdrag hemma och tvättar alla kuddar och täcken och skurar allt från golv till tak. 

Jag tar fram mitt inre Martha Stewart och blir väldigt huslig ett tag framöver nu. 

Här på jobbet har jag ätit påsktårta och varit på frukostmingel och pratat med otroligt intressanta företagare i kommunen. 

Jag är så tacksam över att ha hittat hit och att jag får tillfället att träffa alla dessa intressanta och inspirerande människor. 

Förhoppningsvis får jag chansen att ge tillbaka med inspiration någon dag :) 


Önskar er en riktigt Glad påsk !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar