tisdag 29 mars 2016

EN MAN I ETT TRÄD & NYA BORDSTABLETTER







Nya bordstabletter från Hemtex designade av Lovisa Burfitt och servetter á la Royal Copenhagen.

Hello sunny tuesday!  
Solen som lös med sin frånvaro i allra högsta grad närvarande nu. Underbart!
Kikar mest in bara för att säga hej medan jag mumsar upp min (det var menat att det skulle bli omelett) scramble eggs. Jag har en liten hook-up på persilja och använder det i näästan allt jag lagar. Men bara näästan. Persilja och vitlök. MumsigtfullibibblanJag älskar vitlök! Jag var förmodligen grek i  något tidigare liv. 
 Idag har vi varit ute och gått här på förmiddagen och runt lunch. det finns ett område inte långt härifrån där vi brukar låta Selma springa fritt så att hon får ur sig lite överskottsenergi. Idag däremot var vi inte själva märkte jag då det kommer en liten ivrig krullig sak med vidöppen mun och tunga hängandes ut rakt mot oss. Då han, fick jag reda på att det var, fick syn på Selma och tog fart för både kung och fosterland. Jag hörde hur hans husse ropade på honom men jag såg inte till husse. Jag bor i Östergötland så det är inte som att det är sådär överdrivet kulligt och backigt. Jag såg flera kilometer (typ) åt vardera håll, men ingen husse. Vart kommer rösten ifrån, tänkte jag och hörde hur han ropade igen. 
Hunden och Selma hälsade på varande och sen bestämde sig Selma för att mörda den här dumglada hunden som bara ville leka. När han märkte att Selma inte alls var på något lekhumör tog han fart mot från vart han kom från. Då får jag syn på husse - i trädet! Ner klättrar en man i 70 års åldern med en boll i ett snöre i högsta hugg. Jaha, och där satt du ja' sa jag och skrattade. Hunden som då hette Nalle gjorde ett par nya försök att charma Selma, men hon var totalt immun mot hans charm och låtsades som om att det regnade. Det var inte jag däremot, så medan hon satt med nosen i vädret med ryggen mot oss och surade gick jag och hälsade på en myycket glad Nalle. Nu ska jag pilla i mig min jättesena lunch och sen dra på musica och dans-spackla. Låtsas inte som om att ni inte vet vad det är. 
Ha en fortsatt fin dag vänner. 
Stor kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar