tisdag 29 mars 2016

GEORG JENSEN DAMASK & JOBBA HEMIFRÅN







Jag var tvungen att spana in Georg Jensens textillinje när vi ändå var inne och snurrade på Illums Bolighus. Det fick bli en kökshandduk i en väldigt behaglig ljus blågrå nyans.





Sen hittade jag ljus från Royal Copenhagen också. Jag har sett dom här tidigare och tänkt att dem där ska jag också ha. Jag har redan instruerat min sambo att dom här ljusen inte är till för att elda på.






Sen köpte vi ju också thé också som redan skrivet. Jag är ingen stor thédrickare men kan ta en kopp lite då och då. Mitt favvothé är Pukka detox som ni ser i bild. Det har en god ton av anis och som jag älskar. Köpte man två påsar av NK.s thé fick man den klassiska plåtburken på köpet så den fick agera kaffeburk nu



Godmorgon sötfrön.

Här skiner solen med sin frånvaro så jag har bestämt att idag är en bra dag att spackla nedervåningen. Jag behöver bara åka iväg och inhandla några spackelspadar så är jag good to go. 
Idag är en Selma dag vilket betyder att jag är hemma och jobbar istället för att åka iväg till kontoret. Hon är inte längre på hundpensionatet hon var på tidigare då vi känner att vi kan lösa det på ett bättre sätt. Jag jobbar hemma från lunch varje mån, tis och fre och sen är hon med Henriks pensionerade pappa onsdagar och torsdagar. Dom trivs s å bra ihop dom där två och vi märker en solklar förbättring i Selmas mående också. Vi tror att detta är det bästa för henne. Nu måste jag ut med Selma och knoppa in hörlurarna i öronen och lyssna på Jack Canfields ljudbok. Promenaderna brukar gå undan då. Sen blir det off till vår lokala färghandel för spackelspadar.
Ha en underbar dag så kikar jag in lite senare igen. 
Stor kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar