måndag 21 mars 2016

Gömma & skada av sociala medier









Det här med glasbord ...

Det senaste tillskottet av min Klongsamling - Gömma.
Just nu gömmer sig ingenting under men jag funderar på att ha något gott till Påsk. Eller om den får vo på nattduksbordet och gömma smycken... eller att den kanske tillslut hamnar i hallen och får husera nycklar.

det visar sig herregud, det finns trots allt större frågor i livet än detta. 
Som vilken tapet vi ska välja eller huruvida jag ska måla om i sovrummet för den femtioelfte gången exempelvis.

Important stuff.

Hur mår ni - på riktigt, hur mår ni?
Hur går tankarna kring er själva och livet ni lever eller vill leva?

Jag går in i mig själv ibland och blir så där filosofisk och mer empatisk och positiv än vanligt. 
Oftast kommer en sådan period strax efter en ganska negativ tid. Negativ för att mina tankar om mig och mitt liv är negativa.

Jag tror att jag är lagd åt det mer känsliga hållet och mår inte bra i längden av att befinna mig i sociala medier så mycket som jag gör. Vare sig man vill det eller inte så börjar man jämföra sig med andra på olika sätt och vis. 

Jag märker hur jag blir mer irriterade och tycker att det vi har och hur vi bor inte duger.
Helt sinnessjukt egentligen!

Jag som är så tacksam för allt jag har!
Hur är det med er och sociala medier. Är det bara jag som påverkas negativt?


Men iaf - gömma var det. 
Välkommen till familjen :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar